Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om Kommunikasjon

Globale ambisjoner med lokale toner? Slik velger du riktig kommunikasjonsspråk

Å velge riktig språk for bedriftens kommunikasjon er ikke bare en teknisk avgjørelse, det er også en strategisk en. Dette valget bør speile bedriftens eksisterende kundebase og fremtidige vekstmål, samt hvordan ressursene best anvendes – uavhengig ...

Makta leker med tone of voice. Og det funker.

Vi kaller det gjerne tone of voice når vi skal beskrive den stilen man bruker i omtale av selskapet, organisasjonen vår eller et produkt. Da er poenget gjerne at formen vi bruker skal stemme med kommunikasjonen, identiteten og stilen for øvrig. ...

Enkle grep for et mer lesbart språk

Skriver du som en departementsansatt på 50-tallet uten at du er klar over det selv? Da kan det hende du har gått i kansellistilfellen. Kansellistil er en skrivestil med stive ord og utrykk i tekstene dine. Slike kanselliord skaper kun unødvendig ...

Gjennomtenkt merkevarebygging har lurt meg trill rundt

For en som ikke blir lett påvirket av reklame og markedsføring (særlig!), irriterer det meg å måtte innrømme at jeg har blitt lurt. Men når jeg først ble det, så var det heldigvis av noen som visste hva de holdt på med.

«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring

Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.

Hvem blir du i møte med andre på jobb?

Er du bevisst på hvordan du framstår i diskusjon med kunder, hvordan du takler vanskelige samarbeidsprosjekt på jobben, eller hvordan du tar imot tilbakemeldinger? Mange av oss har lett for å legge skylden på andre når det oppstår konflikter og ...

Hva markedsførere og selgere kan lære av miljøaktivisten Greta Thunberg

I don't want you to be hopeful, I want you to panic, sa Greta Thunberg da hun talte til verdens ledere på World Economic Forum i Davos i januar. 16-åringen fra Stockholm har inspirert millioner av ungdom til å ta klimautfordringene på alvor, men hun ...

Strategisk storytelling i markedsføring

Som ansvarlig for selskapets markedsføring kan du bruke storytelling både strategisk og i kommunikasjonen. Klarer du å smitte dine kolleger med metoden, når du langt og mange.

Hendelsesutløst markedsføring – kilden til unike kundeopplevelser

For å skape unike kundeopplevelser som kundene snakker om må vi tilby noe «uventet etterlengtet». «Uventet etterlengtet» betyr at vi gir kunden noe som de ikke forventer å få.

Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si

Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ...

Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din

Spørsmålet dukker opp oftere og oftere... Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?

Se flere av våre blogger