Blogginnlegg om Markedsføring (6)
Med markedstilbudet som en varig differensiator
Mens markedskommunikasjon er essensielt for å skaffe kunder, er markedstilbudet (market offering) sannhetens øyeblikk i forhold til hvor godt du lykkes med å oppnå høy kundetilfredshet, positiv vareprat og sterke kunderelasjoner.
Skaler omtanke og personifisering med inbound marketing
Var besteforeldrene dine flinkere med kundene enn deg? Antakelig. I hvert fall hvis vi skal ta sosiale medier- og forretningsmannen Gary Vaynerchuk på ordet.
En mobil webrevolusjon er her. Er du forberedt?
Det skjer en stille men betydningsfull revolusjon i nettverdenen. Slagordet under den franske revolusjonen (1789 - 1799) var oppsummert av tre franske ord: liberté, égalité, fraternité (frihet, likhet, brorskap). Som i 1789 vil hoder rulle, men kun ...
Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?
Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.
Er du en tiltaksstyrt markedsfører?
Det finnes mange årsaker til å gjennomføre en markedsaktivitet. Hva baserer du dine valg på?
Markedsføring - en definisjon
Ordet markedsføring blir brukt som synonym til alt fra reklame til strategi, men hva er egentlig definisjonen?
Hvorfor markedsførere bør tenke mer som forskere
Vitenskapen vet ennå ikke hva det er som holder universet sammen. Men en eller annen kraft er det, og den kalles "mørk materie".
Fra 1. januar 2013 må du oppgi priser på ditt nettsted
Hvis du selger varer eller tjenester til forbrukermarkedet er du fra nyttår pliktig til å oppgi priser på nett.
Markedssjef: Styrer du kundeopplevelsen?
Min opplevelse av å være kunde hos deg er et resultat av den reisen du tar meg med på. Spørsmålet er: - Har du kontroll?
Markedsføring Ad hoc – tips for (mer) effektive prosjekter
Ad hoc prosjekter er som en gift for markedsbudsjettet. Det gjelder derfor å sørge for at dosen blir så liten så mulig – samtidig som prosjektet blir gjennomført på en ordentlig måte.
Ad hoc markedsføring – gift for markedsbudsjettet
La det være sagt. Fra tid til annen er det unngåelig med ad hoc markedsføringsprosjekter - enkelte ganger er de en nødvendighet for å reagere på uforutsette situasjoner i markedet. De fleste "haste-prosjekter" innen markedsføringsarbeid oppstår ...