Blogginnlegg om SEO (4)
Søkemotoroptimalisering: Dette må du vite om SEO i 2017
Det kan være en utfordring å vite hvordan Googles stadige regel- og algoritmeendringer påvirker deg og din bedrift. Her tar jeg for meg oppdateringen kalt Google Penguin 4.0, og forklarer hva den betyr for dine posisjoner i søkemotorene.
Søkemotoroptimalisering: Dette glemmer nesten alle!
Gratulerer, du er på førstesiden av Google på ett av dine viktigste søkeord. Da er det vel bare å gå videre til neste søkefrase i søkeordsanalysen? Hold an, først bør du se om du kan optimalisere plasseringen din ytterligere. Du har optimalisert for ...
Hvordan komme øverst på Google? Førstesiden har jo bare 10 plasser
Dersom ditt mål er å rangere på førsteplassen av Google, da har jeg en god og en dårlig nyhet til deg.
Ny nettside? Sørg for at du bevarer søkemotorposisjonene
Du ivrer kanskje etter å foreta en grundig oppussing av bedriftens nettsider? Kanskje dere allerede er godt i gang, eller nylig har relansert nettstedet i ny prakt? Husk da for all del at du gjør det du kan for å beholde posisjonene dine på Google. ...
5 grunner til at søkemotoroptimalisering er viktigere enn noen gang
Er SEO død? Absolutt ikke, men det er ikke lenger hva det var. På starten av 2000-tallet var gode posisjoner i søkemotorene nærmest en lek. I dag er konkurransen betydelig hardere, og Google har utviklet en løsning som blir stadig bedre på å belønne ...
Slik takler du de nye endringene for Google AdWords annonsering
Nyheten om at Google har valgt å gjøre drastiske endringer i visningen av betalte annonser på Google Adwords ble bekreftet i forrige måned. Endringen med å fjerne alle annonser på høyre side av søkeresultatene ble rullet ut verden over den 22. ...
Ny endring i AdWords gjør det vanskeligere å bli synlig på Google
Har du lagt merke til det? Google har fjernet AdWords-annonsene på høyresiden i søkeresultatene. Vi fleiper ikke. Annonsene er borte vekk, og Google innrømmer å ha eksperimentert med dette i lang tid. "We'll continue to make tweaks", sier en ...
Gjør nettsidene mer brukervennlige på Google med strukturerte data
Tenk deg at Google viser bilde av produktet ditt i et eget felt når noen søker på produktnavnet. Under bildet er det linker til til butikkene det selges i, og brukernes anmeldelser under dem igjen. Eller hva med visittkortet ditt og et bilde av deg ...
Din kjøreplan for å bli synlig på nett i år
Nå som julematen har fått synke litt, og nyttårsfeiringen er vel overstått er det på tide å tenke over din forretningsstrategi for å bli mer synlig på nett i 2016. Mange lager seg store nyttårsforsetter, noe som er vel og bra, men de er lite verdt ...
Søkemotoroptimalisering: Skriv for målgruppen din, ikke for Google!
Enten du anser deg selv som en nybegynner som trenger tips til SEO, eller om du er erfaren innen søkemotoroptimalisering, er det viktigste spørsmålet: Hvordan komme høyere opp på Google? For å kunne svare på det på en enkel måte vil jeg her fremheve ...
Hvorfor MÅ du ha en SEO-strategi for dine firmasider?
Tidene endrer seg. Når det gjelder online markedsføring og det å være synlig på nett, har det vært en rasende utvikling helt siden det kommersielle internettets fremvekst fra midten av 90-tallet. Vi har gått fra «build it – and they will come», til ...