Blogginnlegg om CRM
Derfor må toppledelsen bruke CRM
Når virksomheten innfører en ny CRM-løsning, gjør det at mange ansatte må jobbe på nye måter. Denne store endringen må toppledelsen ta på alvor, slik at både de og resten av organisasjonen får full verdi av investeringen.
Bates 5 råd for å bygge bedre kundereiser basert på data
For å lykkes med gode kundereiser, er det avgjørende å samle data fra alle kontaktpunkter med kundene. Det har boligbyggelaget Bate jobbet mye med det siste året.
Hvorfor du burde bygge rapporteringen din på CRM-data
Ved å bygge rapporteringen din på CRM-data kan du prestere bedre, justere raskere og samarbeide bedre på tvers av avdelinger. Kontinuerlig og oppdaterte rapportgrunnlag gir innsikt i teamets ytelse, og hvordan kunden påvirker lønnsomhet i selskapet ...
Tips for å få selgerne til å bruke CRM (og hvorfor det er viktig)
Vi i Markedspartner har utviklet en modell som gjør det enklere å få selgere til å bruke CRM i praksis. Den er utarbeidet basert på mange års erfaring med implementering av CRM. I dette blogginnlegget kommer jeg med en steg-for-steg-gjennomgang av ...
Ni grunner til at CRM-prosjekter ofte feiler (og hva du kan gjøre for å forhindre det)
Mange kvier seg for å bytte CRM, særlig i større selskaper. Det kan virke som en uoverkommelig oppgave. Det trenger det ikke være, så lenge du gjør ting riktig.
God datakvalitet er avgjørende for å lykkes med CRM
God datakvalitet er helt avgjørende for å oppnå maksimal verdi fra CRM-systemet. Det sikrer bedre beslutningsgrunnlag, økt effektivitet, bedre prosesser, redusert risiko, forbedret kundeopplevelse og overholdelse av lovmessige krav.
Disse rapportene og dashboardvisningene burde du bygge i ditt CRM-system
Tiden for å kopiere ut tall fra diverse systemer og lime inn i en rapport i PowerPoint eller Excel er forbi. Det går for tregt! Du må ta pulsen på utviklingen i eget selskap på daglig basis. For å lykkes med denne adferdsendringen, må blant annet ...
Slik skaper du langvarige kundeforhold ved å bruke CRM
Et CRM-system kan brukes til så mangt, blant annet til å effektivisere og forbedre kundeprosesser, forsterke relasjoner og få kontroll på hva som skjer med potensielle og eksisterende kunder. Det ligger jo egentlig litt i ordet Customer Relationship ...
9 nivåer du må gjennom for bedre datakvalitet
I dette blogginnlegget skal jeg komme med 9 nivåer dere burde gå gjennom for å forbedre deres datakvalitet. Hvis du henger med helt til slutt skal jeg også dele en konkret formel som vil hjelpe dere å bruke data som en av deres aller største ...
Gikk du glipp av Kundereisedagen? Nå kan du se opptaket! Del 2
Hvis du gikk glipp av Kundereisedagen 24. mars har jeg en god nyhet til deg – nå er opptaket klart! Vil du se alt vi hadde å by på med både startinnslag, programlederne i studio og pauseinnslag kan du se opptaket av hele dagen her. Vi har også delt ...