For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om CRM (3)

Hvordan HubSpot som CRM-system kan øke lønnsomheten og gjøre lederens hverdag enklere

Vi opplever stor pågang fra ledere som er interessert i å vite mer om HubSpot CRM om dagen. I denne artikkelen viser jeg hvordan HubSpot kan bidra til positiv effekt på topp- og bunnlinjen, og hvordan plattformen forenkler hverdagen til ...

Hvorfor CRM-prosjekter feiler og hvordan lykkes bedre?

Hvorfor mislykkes så mange CRM-prosjekter, hvordan lager du en CRM-strategi som sikrer at dere når målene deres, og hvordan sikrer du at implementeringen blir vellykket? Det er spørsmål jeg svarer på i denne artikkelen, som også gir deg noen ...

Slik sikrer du høy avkastning på CRM-investeringen din

Når vi skal måle avkastning på investering for CRM-systemer er det forbedret bunnlinje vi ser etter. Dette kan skje ved god salgsvekst som opprettholder lønnsomhetsmarginen, eller i form av mer moderat salgsvekst med bruk av færre ressurser enn ...

CRM: Har du rett strategi for å opprettholde bedriftens kunderelasjoner?

Mange selskaper bruker store ressurser på å skaffe kunder. Derfor er også kostnader ved å skaffe en ny kunde (CAC – Customer Acquisition Cost) blitt et nøkkeltall flere selskaper benytter i sin CRM-strategi. Slik jeg ser CRM, er det du gjør etter at ...

Sju argumenter for å kjøpe et «standard» CRM-system

For de fleste virksomheter er skreddersøm sannsynligvis ikke den beste løsningen når det gjelder valg av CRM-system. I dette innlegget presenterer jeg sju klare fordeler ved å gå for et «standard» CRM-system.

En ny definisjon på CRM: Contact Relationship Management

Mange bedriftsledere har en formening om hva CRM er. En del vil hevde at CRM handler om salg og kundeoppfølging. Noen definerer CRM som en programvare for salg og kundeoppfølging. Andre legger til at CRM i tillegg til en programvare, også er en ...

Hvordan løse komplekse problemer?

IBM gjennomførte for fire år siden en undersøkelse jeg fremdeles finner aktuell. De spurte 1500 toppledere hva de anså som den største utfordringen for sin virksomhet. Over 80 % mente økende kompleksitet er den største enkeltstående faktoren. Kun ...

Inbound sales: En målrettet og effektiv salgsprosess

De tradisjonelle salgsmetodene fungerer ikke lenger. I en økende digitalisert hverdag, befinner de potensielle kundene dine seg på helt andre arenaer enn de gjorde tidligere. Skal du klare å kapre nye kunder, er du nødt til å endre taktikk. Du må ...

CRM: – Tap av kunder er blodig alvor

Er du virkelig glad i kundene dine eller bare later du som? Om du mister 20% av kundene og firmaet «blør fra alle kroppens åpninger» - da må du sette inn seriøse helsetiltak. Ellers mister du jobben.

Se flere av våre blogger