Blogginnlegg om HubSpot
4 eksempler på hvorfor salg, markedsføring og kundeservice bør dele kundeinformasjon
Deler avdelingene dine data på tvers av de kundenære kjerneprosessene? Det bør de. Ved å la salg, markedsføring og kundeservice ha tilgang til hverandres data kan dere blant annet se hvem kundene har vært i kontakt med tidligere, automatisere ...
Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?
Når salgsprosessen skal digitaliseres er opprettelsen av en pipeline i CRM en viktig faktor. I dette innlegget viser jeg deg hvordan du bør kartlegge din egen salgsprosess og tilpasse den til en pipeline i CRM.
De viktigste grunnene til å velge HubSpot CRM
Et CRM er i mange bedrifter det forretningssystemet som har flest brukere, er mest avgjørende for salgsarbeidet og har flest forgreininger inn i bedriftens ulike kontaktpunkter med marked og kunder. Det er en ansvarsfull beslutning å velge det ...
CRM i et kundereiseperspektiv
Skal du ta markedsandeler, må du vinne én kunde om gangen. Skal du beholde markedsandeler, må du gi dem gode opplevelser gjennom hele kundereisen. Motoren i kundereisestrategien er CRM-systemet ditt.
Hvordan HubSpots CRM-plattform har blitt et kritisk forretningsverktøy
Vanligvis er programvarer for CRM kategorisert som salgsverktøy, men i dag blir de også sett på som et kritisk forretningsverktøy. På denne bakgrunnen har HubSpot utviklet seg til en CRM-plattform som ivaretar kjerneprosesser i interaksjon med ...
Nyttige verktøy i HubSpot for B2B-bedrifter
HubSpot er langt mer enn et CRM-system. I denne artikkelen har jeg tatt for meg noen eksempler på hvordan plattformen kan brukes i B2B-arbeidet, innenfor markedsføring, salg og service.
Status: I et langvarig forhold med HubSpot
Vi har vært HubSpot-partnere en lang stund. Da vi høsten 2014 videreutviklet vår egen bruk av innholdsmarkedsføring og utarbeidet en inbound marketing strategi, ble vi også introdusert for vår kjære partner, HubSpot. Et forhold vi aldri har angret ...
5 salg- og markedskonferanser som går digitalt i 2020
Hvert år diskuteres det hvem i bedriften som skal sendes til hvilken konferanse, og hvor «vi» som bedrift kan hente ut markedsføringskroner og salg i etterkant. I år er valget forståelig nok uendelig, med mye bra innhold for både nykommere og ...
Hva skal til for å vellykket innføre et nytt system i din bedrift?
Som leder eller del av en ledergruppe har du ansvar for minst ett system, sannsynligvis flere. Min erfaring er at det nesten alltid er knyttet motstand og utfordringer til innføring av nye systemer og løsninger i en organisasjon. I denne artikkelen ...
Fordelene HubSpot gir din virksomhet i B2B og B2C
HubSpot har vokst fra å være et salgs- og markedsføringssystem med fokus på Inbound Marketing, til et fullverdig system for oppfølging av salg, markedsføring, kundeservice og support – en kundedataplattform. I denne artikkelen tar jeg for meg ...