Blogginnlegg om Markedsføring (2)
Paneldebatt: Eie eller leie? Hvor og hvordan får du oppmerksomhet i markedet?
Hvor bør man legge markedsføringskronene? I annonser eller eget innhold i egne kanaler? Britt Skjeppestad fra Mediacom, Rune Paulseth fra Facebook, Stig Hammer fra MarkedsPartner og Even Westerveld fra DNB diskuterte dette spennende temaet i en ...
Mine erfaringer med outsourcing av markedsføring
For snart to år siden forlot jeg en høyt profilert og godt betalt lederstilling for å bli konsulent. Jeg så et voksende behov for et selskap som kunne samarbeide som en integrert del av en markedsavdeling, uten at virksomheten selv måtte ansette og ...
Fremtidens markedsfører er en marketing intelligence-analytiker
Fremveksten av digital markedsføring gir uante muligheter, men endrer også rollene i din markedsavdeling. I dette innlegget lanserer jeg marketing intelligence-analytikeren. Dette kommer til å bli en av de aller viktigste rollene om du vil hente ut ...
5 tegn på at du bør oppgradere markedssjefen
Markedsfunksjonen er kanskje den funksjonen som er mest påvirket av de digitale trendene rundt delingsøkonomi, kunstig intelligens, robotisering, Internet of Things og Big Data . Trendene setter krav til økt profesjonalitet i rollen. Våkne ...