Blogginnlegg om Design
Oppskriften på e-poster som ser bra ut – overalt
Ønsker du å revolusjonere designverdenen, sprenge grenser og bruke cutting-edge teknologi? Da er ikke e-postmaler rette stedet å starte. Å designe e-poster i 2025 føles nemlig mer som å bygge nettsider med teknologi fra 2005 – med bind for øynene – ...
6 irriterende brukeropplevelser som ødelegger kundereisen – og hvordan du unngår dem
Mange av oss har kjent på frustrasjonen når vi prøver å gjøre noe på en nettside og alt bare lugger. Layouten er rotete, popupene maser, og det er umulig å finne det du leter etter. Men hvor ofte tenker vi på at disse irritasjonene faktisk ødelegger ...
Hvorfor bygge nettsiden din i HubSpot?
HubSpot tilbyr et fleksibelt og intuitivt webverktøy som gjør det enkelt å lage og tilpasse nettsider. Med fokus på brukervennlighet og tilpasning, kan både nybegynnere og erfarne webutviklere finne verdi i dette verktøyet.
Har du et bevisst forhold til tone of voice?
Tone of voice er et viktig verktøy for å påvirke hvordan kundene dine oppfatter deg og merkevaren din. Du kan se på tone of voice som personligheten til bedriften din. Denne personligheten viser du gjennom skriftlig og muntlig kommunikasjon som ...
Hvorfor trenger bedriften din en profilmanual?
Du bygger alltid merkevaren til bedriften din, om det er bevisst eller ikke. Hvordan bedriften din ser ut utad er en viktig del av å bygge og utvikle merkevaren din. En god identitet er sterk, tydelig og lett å kjenne igjen. Den speiler hvem dere ...
Bilder på web: dette må du vite om kvalitet og formater
Bilder spiller en vesentlig rolle for å få en webside til å se bra ut. Som designer får jeg ofte spørsmål om bruk av bilder. Her får du mine tips for å velge det riktig filformat, bestemme fysisk størrelse på bildet, vurdere størrelsesforholdet i ...
3 tips til intern e-postsignatur
Det er fort gjort å glemme at kommunikasjon med andre via e-post faktisk er en mulighet for markedsføring og branding. Jeg legger ofte merke til at ansatte i samme bedrift har svært ulike e-postsignaturer og dette kan være forvirrende. Jeg har ...
Kan lekkert design ødelegge konverteringen på dine nettsider?
Som digital designer er man opptatt av godt design, enten det er på en annonse, blogg eller nettside. Men til tider ser man at ønsket utforming på nettsider overgår formålet og man forhindrer optimal konvertering.
Kjøreregler for bruk av kamera i markedsføring
Video og bilder er sterke virkemidler i markedsføring. Derfor må du være sikker på at alle personer som medvirker har samtykket til å være med. Slurv kan koste, ikke minst for omdømmet.
Dette bør alle markedsførere kunne i Photoshop
Et bilderedigeringsprogram som Photoshop åpner for utallige muligheter, som kan gjøre hverdagen din som markedsfører både enklere og morsommere. Men hvor skal du starte?
Merkevaren din trenger en redaktør
På jakt etter den «perfekte» leverandøren går forbrukere og innkjøpere igjennom mye tekstlig innhold i løpet av kundereisen. Innholdet skal være relevant, nyttig og velformulert for å gi verdi til leseren. Det krever en fagperson med teft for ...