Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om Inbound Marketing (10)

Kronikk: For mye content og for lite marketing

Vi har i dag en kronikk i Kampanje om content marketing. Den faglige debatten om innholdets rolle i markedsføringen har etter vår mening blitt romantisert til et punkt hvor innholdet står i sentrum, og hvor spørsmålene om hvordan man skaper og måler ...

Beviset på at inbound marketing fungerer

Vi har i MarkedsPartner praktisert inbound marketing siden 2012. Dette er hva vi har erfart så langt.

State of Inbound 2014 - De 6 viktigste funnene

State of Inbound er en årlig undersøkelse av HubSpot. Tusenvis av markedsførere blir intervjuet om hvordan de praktiserer inbound marketing - kunsten og vitenskapen om å tiltrekke besøkende til bedriftens nettsteder på deres premisser, i motsetning ...

Bli med i LinkedIn-gruppen: Inbound Marketing Norge

Min kollega Stig Hammer spådde i ett av sine siste blogginnlegg: Om 5 år driver "alle" bedrifter i Norge med inbound marketing. Derfor lanserer vi nå en LinkedIn-gruppe for markedsførere og ledere som ønsker å lære mer om denne ...

Om 5 år driver "alle" bedrifter i Norge med inbound marketing

La meg komme med en spådom: I år 2020 driver "alle" norske bedrifter med inbound marketing. 90 prosent av dem vil angre på at de ikke begynte tidligere - og de få fremsynte i hver bransje vil allerede ha høstet svært gode resultater i mange år.

Hva slags avkastning/ROI gir inbound marketing?

Hvilken avkastning kan du forvente ved å implementere inbound marketing? Svaret avhenger av flere faktorer, men med et solid strategisk forarbeid, profesjonell gjennomføring og riktig teknologi i bunn, er tallenes tale klar: Inbound marketing gir ...

Første rendyrkede inbound marketing-byrå i Oslo

Mye skjer i MarkedsPartner om dagen, men årets to viktigste nyheter er at vi har etablert et nytt kontor i Oslo og at vi har blitt HubSpot-partner.

Slik bruker du bloggen til å øke salget

Få ting er mer frustrerende for en selger enn å bruke masse tid og overtalelseskraft på en kunde som ikke kjøper. Og som du til slutt innser at var "feil kunde" helt fra starten av. Ved å bruke bedriftens blogg riktig, kan du redusere antall slike ...

Hvorfor du bør begynne å blogge nå - og ikke senere

Etter mange års erfaring som blogger og basert på studier fra ledende aktører i markedsføringsbransjen er konklusjonen min klar: Blogging er en kritisk suksessfaktor for de fleste bedrifter som har leadsgenerering (dvs. å skape innkommende ...

Er du en skrytepave-markedsfører eller byr du på verdifullt innhold?

Ingen liker skrytepaver, men tenk på det: Mye markedskommunikasjon er nettopp slik - bedrifter som skryter av seg og sitt. Skrytepavemarkedsføring har vi nok alle vært skyldig i fra tid til annen, men i en verden hvor kampen om oppmerksomhet aldri ...

De to skoleretningene innen content marketing: Branding og inbound

Content marketing benyttes hovedsakelig for å oppnå én av to ulike målsettinger: Som del av en branding-strategi eller som del av en inbound-strategi. Branding, eller merkevarebygging, er en svært dyr øvelse og det er derfor de aller største og mest ...

Se flere av våre blogger