Blogginnlegg om Inbound Marketing (9)
Native annonsering: Fra katastrofe til kjempesuksess på én dag
På mandag dreit vi oss ut. Skikkelig. Vi startet en native ads-kampanje på DN.no som nesten umiddelbart viste seg å gi null respons. Vi hadde gjort masse feil i annonseutforming og linking. Bakerens barn så det holder. Men tett oppfølging, rask ...
Derfor er ikke inbound med i din strategi for digital markedsføring
I Norge (faktisk i hele Skandinavia) er det ved utgangen av 2015 fremdeles få selskaper som baserer sin markedsstrategi på inbound marketing. Vi kan finne elementer av inbound hos flere bedrifter, men det er sjelden en godt forankret og langsiktig ...
En markedssjefs erfaringer med inbound marketing etter ett år
Som byrå tar vi den samme medisinen som vi anbefaler kundene våre. Etter å ha praktisert inbound marketing som vår egen markedsstrategi i ett år, er resultatene svært oppløftende. I dette innlegget deler jeg fem lærdommer fra året som har gått.
Inbound marketing: Kundereisen blir en integrert del av produktet
Kundenes muligheter til å innhente informasjon om deg og dine produkter har økt kraftig det siste tiåret. Maktbalansen har i de fleste markeder skiftet over til kjøpersiden. Det er kun i de markeder du kan observere geografiske eller naturlige ...
10 krav til en vellykket og lønnsom inbound marketing-satsning
Inbound marketing er ikke bare plug and play. Visse krav stilles til bedrifter for at en slik satsning skal bli en suksess. Jeg tar i dette innlegget for meg ti konkrete punkter som omfatter både strategi, ledelse, kompetanse og investeringsnivå.
State of Inbound 2015 er klar. Her er de syv viktigste funnene
Den årlige State of Inbound er nå klar. Dette er den syvende utgaven av undersøkelsen som tar for seg utbredelse og resultater av inbound marketing over hele verden. Undersøkelsen gjennomføres av HubSpot, og i år har 4 000 markedsførere fra 150 land ...
Hvordan inbound marketing bidrar til økt lønnsomhet på anbudsmarkedet
Det offentlige Norge kjøper varer og tjenester for ca. 400 milliarder kroner hvert år. Dette dekker et bredt spekter; alt fra konsulenttjenester, programvare til transportoppdrag og bygg/anlegg. Det offentlige markedet er så viktig for mange norske ...
Bedre avkastning med overgang fra tradisjonelt til inbound salg
I dette innlegget vil jeg argumentere for påstanden om at det er mye å hente i å bruke større andel av det totale salgs- og markedsføringsbudsjettet på inbound marketing-aktiviteter. Vi vil også se på hva du kan oppnå av resultater og hva som kreves ...
Studenter må lære inbound marketing for å skape gode salgsresultater
- Studentene våre er nødt til å lære om inbound marketing for å kunne levere gode salgsresultater ute i bedriftene etter endt studie, skriver gjesteblogger Jan Kåre Baumann, høyskolelektor ved institutt for markedsføring på Markedshøyskolen. ...
5 grunner til at tradisjonelle CRM-løsninger ikke lenger holder mål
Dette innlegget er beregnet på deg som er i en konkurransesituasjon og er avhengig av flere leads og høy kundelojalitet for å utvikle bedriften.
Hva enhver bedriftsleder bør vite om inbound marketing
Som CEO eller linjeleder vil du kanskje stille deg spørsmålene: "Hva er inbound marketing, hvorfor bør jeg vite om det, hvilke fordeler kan det gi oss, hva vil det kreve av oss og hvordan vil det påvirke organisasjonen?" Dette innlegget gir deg ...