For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om Salg (2)

Følger pipelinen i CRM-systemet den faktiske salgsprosessen?

Når salgsprosessen skal digitaliseres er opprettelsen av en pipeline i CRM en viktig faktor. I dette innlegget viser jeg deg hvordan du bør kartlegge din egen salgsprosess og tilpasse den til en pipeline i CRM.

Mine tips til hvordan du kan effektivisere salgsprosessen

Jeg har stadig møter med større selskaper hvor salgsavdelingen fortsatt jobber etter de samme metodene og prosessene som de har gjort de siste 10-15 årene. Dette innebærer ofte at kunnskap og informasjon om leads og kunder sitter i hodet til den ...

Manglende innovasjon innen markedsføring og salg hemmer veksten din

Det finnes mange innovasjonsmuligheter innen markedsføring og salg. Utnytter du ikke disse mulighetene er konsekvensene manglende leadsgenerering og dårlige salgsresultater. I dette innlegget finner du 7 typiske utfordringer og argumenterer for at ...

Påvirker disse 7 faktorene prestasjonene til dine selgere?

Strategisk bruk av metode og analytiske verktøy er avgjørende for at virksomheten skal lykkes i dagens marked. Det hjelper deg og selgerne til å fatte beslutninger basert på innsikt dere kan stole på – og ikke bare den berømte magefølelsen. For å ...

3 tips til hvordan du som salgsleder kan gjøre hjemmekontor til en suksess

Året som gikk endret mye av hvordan du som salgsleder både kan – og bør – samarbeide med ditt salgsteam. Dagens situasjon har gjort at stadig flere har hjemmekontor. Hvordan kan du som salgsleder best følge opp dine selgere i den situasjonen dere nå ...

Hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur

Hvilken rolle bør salgsavdelingen ta i digitaliseringen av selskapet? Og ikke minst, hvordan kan du som toppleder spille salg enda bedre? I dette innlegget ser vi nærmere på hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur, og hvordan best ...

Bedrifter må tilpasse seg den nye hverdagen

Kundeatferden har vært i konstant endring de siste årene, men Koronaen har forsterket endringene. Det må alle virksomheter ta inn over seg. Også de som så langt har overlevd til tross for at de har fortsatt i gamle spor. På MarkedsPartners digitale ...

Det har aldri vært enklere å være salgsdirektør

Som salgs- og markedssjef i MarkedsPartner er jeg så heldig at jeg kan jobbe etter inbound sales-metoden. Det innebærer at alle potensielle kunder jeg eller mine kolleger kontakter, har vist interesse for våre tjenester og dermed er såkalte ...

Er kundereisen din forberedt på Friksjonsfrie Freddy?

Jeg heter Stig Hammer, og det er jeg som er Friksjonsfrie Freddy. Det vil si, jeg er ikke den eneste – det er allerede mange av oss. Og enda flere skal vi bli. Som en del av «Friksjonsfrie Freddy»-gruppen faller jeg ikke bare av når jeg møter på ...

Syv buzzord jeg ofte har hørt i styrerommet i 2019!

Hvilke nyord har du hørt i styrerommet i det siste? Min erfaring er at administrasjonen, styreleder og styremedlemmer introduserer og diskuterer saker ved bruk av «buzzord» i nær sagt hvert eneste møte. Hvilke ord har da vært de vanligste på ...

Se flere av våre blogger