For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om Salg (3)

VIDEO: Den moderne salgsdirektørens verktøykasse for en mer effektiv salgsorganisasjon

Salgs- og markedssjef i MarkedsPartner, Lars Hansen, delte på Inbound-dagen 2019 ni tips til hvordan bedrifter kan effektivisere sine salgsorganisasjoner. Her kan du se hele foredraget hans.

Salgssjef: Hvordan motivere selgerne dine?

Salgssjefer er opptatt av å finne gode måter å motivere salgskorpset på. Ofte gjøres det ved hjelp av følgende incentiver:

Hva er blue ocean, og hvorfor bør du vurdere denne strategien?

Boken "Blue Ocean Strategy" tok næringslivet med storm i 2003 med oppskriften til hvordan bedrifter kan skape konkurransefrie markeder og gjøre konkurrentene irrelevante. Utgitt på Harvard Business Review, har boken solgt over 3,5 millioner i ...

Hvordan skape lønnsom og varig endring for salgsorganisasjonen

Det kan være mange årsaker til at det er nødvendig å foreta endringer i egen salgsorganisasjon. Ofte begynner man endringsprosessen fra et perspektiv om at noe ikke fungerer optimalt og vel så ofte blir endringen kortvarig før organisasjonen faller ...

Hvorfor gidder jeg ta kalde møter egentlig?

I dag skjedde det for andre gang siden jeg startet med inbound-salg. Et stort selskap sendte en møteforespørsel via websiden vår. Jeg lot meg smigre og booket møtet. 6 timer senere sitter jeg i bilen og spør meg selv «hvor var det dette gikk galt?» ...

Hvilke konsekvenser får abonnementsmodeller for dine selgere?

Abonnementsmodeller isolert sett er ikke noe nytt. Vi har kunnet abonnere på aviser i over hundre år. Det som er nytt er at modellen har fått et solid fotfeste i bedriftsmarkedet og ikke minst innen digitale forretningsmodeller.

CRM: Har du rett strategi for å opprettholde bedriftens kunderelasjoner?

Mange selskaper bruker store ressurser på å skaffe kunder. Derfor er også kostnader ved å skaffe en ny kunde (CAC – Customer Acquisition Cost) blitt et nøkkeltall flere selskaper benytter i sin CRM-strategi. Slik jeg ser CRM, er det du gjør etter at ...

Hvordan få fakturerende konsulenter til å prioritere salg

Som leder av en konsulentvirksomhet står du ofte i en spagatøvelse. På den ene siden har du ansvar for at selskapet har tilstrekkelig salgsressurser. På den andre siden skal du sørge for at konsulentene leverer fakturerbare timer på prosjektene som ...

Ledere må skape samhandling mellom marked og salg

Jeg snakker daglig med ledere i store og mellomstore organisasjoner som ønsker å forbedre salgsresultatene sine. Før vi kan stille en diagnose og foreslå tiltak, ser vi på hvordan de praktiserer salgs- og markedsarbeidet sitt. I 9 av 10 tilfeller er ...

Hindrer IT-direktøren innovasjon innen marketing og salg?

Mange norske virksomheter overlater ansvaret for IT-investeringer til IT-direktøren. Mye tilsier at det bør endres. De som eier forretningsprosessene må sitte i førersetet.

Se flere av våre blogger