Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om Google

Hvordan lykkes med annonsering på Google Ads?

Google Ads er en av de mest effektive annonseringsplattformene for å drive trafikk til nettstedet ditt, øke salget og nå ut til målgruppen din. Det kan imidlertid være vanskelig å lykkes hvis du ikke har riktig strategi og tilnærming. Her er noen ...

Derfor burde du oppdatere til GA4 så fort som mulig

Google Analytics er verdens mest brukte analyse og sporingsverktøy for nettsteder og apper. Den nåværende versjonen av Google Analytics heter Universal Analytics, men fra juli 2023 vil Universal Analytics stoppe å samle inn data. Den nye versjonen ...

5 steg til organisk synlighet i Google

Hva er det egentlig som avgjør hvordan en nettside rangerer på Google? Google prøver å finne de faktorene og måleenhetene de kan for å måle hvor god en nettside er. Det er ting som hvor god brukeropplevelsen er, hvor godt innholdet er og i hvilken ...

Ny oppdatering hos Google: Ønsk BERT velkommen

Den 25. oktober 2019 kunngjorde Google at de skal rulle ut sin siste oppdatering som er navngitt BERT. I dette innlegget forklarer jeg hva dette betyr for deg som markedsfører.

CRO - Hva er det, og passer det for min bedrift?

CRO er et tema som er i vinden om dagen for markedsførere. Er du nysgjerrig på hva det er, og om det er relevant for deg og din bedrift? Les videre!

Feilene du bør unngå i Google Ads

Google Ads kan være et godt verktøy for å generere trafikk, leads og nye kunder, men det forutsetter også at du som markedsfører behersker verktøyet slik at du unngår unødvendige feil. I dette blogginnlegget tar jeg for meg de vanlige feilene man ...

Strukturer innholdet ditt og vinn på Google

Synlighet på Google styres ikke kun av hvordan du benytter søkeord, at du har på plass SSL eller at nettstedet ditt lastes raskt. Hvordan du har strukturert innholdet er også viktig, og kan gi deg muligheten til å få ekstra verdifull eksponering ...

SEO-råd for mer Google-trafikk i høst

Er du ute etter trafikk fra søkegiganten Google er det ingenting som kommer gratis lenger. Nå handler alt om verdi for brukeren. Invester litt ekstra tid for å sikre en god SEO-strategi i høst, så vil du kunne høste fruktene av arbeidet når våren ...

AdWords er historie: Google oppdaterer sine annonseplattformer

Google annonserte onsdag forrige uke at de gjør endringer i annonseplattformene sine. Etter flere år med utvikling og oppkjøp av digitale verktøy har Google nå valgt å endre navn på og slå sammen flere av verktøyene de tilbyr annonsører og ...

Hvordan fungerer Google RankBrain, og hva betyr det for din SEO?

Er du opptatt å øke trafikken fra Google til ditt nettsted, bør du kjenne til Google RankBrain. I dette innlegget får du vite mer om Googles algoritmer, hvorfor gamle SEO-teknikker ikke fungerer lenger, og ikke minst, hvilket innhold Google og ...

Er du der, når potensielle kunder googler etter hjelp?

I MarkedsPartner setter vi hvert år ned en gruppe på fire personer som er ansvarlige for å gjennomføre ulike sosiale aktiviteter gjennom året, som julebord, lønningspils og firmatur. Jeg hadde i fjor gleden av å være en del av denne gruppa, og en av ...

Se flere av våre blogger