Blogginnlegg om Markedsføring (5)
Slik får du et forsprang med digital markedsføring i nedgangstider
Den fallende oljeprisen har ført til store oppsigelser i olje- og gassindustrien og færre nye investeringer. Deler av det norske næringslivet vil kjenne ringvirkningene av dette på kroppen og må tenke nytt for å få mer ut av hver investerte krone. ...
Kom i gang med markedsføring på LinkedIn
Over 1 million nordmenn er på LinkedIn. Er du? Hvis ja, er virksomheten din representert der? Hvis du hittil har ignorert denne kanalen, hent deg en kopp kaffe og pløy gjennom dette blogginnlegget, så vil du få den starthjelpen du trenger for å ...
Om 5 år driver "alle" bedrifter i Norge med inbound marketing
La meg komme med en spådom: I år 2020 driver "alle" norske bedrifter med inbound marketing. 90 prosent av dem vil angre på at de ikke begynte tidligere - og de få fremsynte i hver bransje vil allerede ha høstet svært gode resultater i mange år.
Er du en skrytepave-markedsfører eller byr du på verdifullt innhold?
Ingen liker skrytepaver, men tenk på det: Mye markedskommunikasjon er nettopp slik - bedrifter som skryter av seg og sitt. Skrytepavemarkedsføring har vi nok alle vært skyldig i fra tid til annen, men i en verden hvor kampen om oppmerksomhet aldri ...
Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor
På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på ...
Hva er et «oppgavekart», og hvorfor trenger du det i markedsføringen?
Det finnes mange gode metodeverk for strategisk planlegging av markedsføring, og minst like mange dyktige rådgivere. De fleste bedrifter har utvilsomt mye å vinne på å involvere en utenforstående strategisk rådgiver for å prioritere de riktige ...
B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet
Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og ...
MarkedsPartner på Facebook: Nei, det er ikke "Aprilsnarr"
I dag, 1 april 2014, lanserer MarkedsPartner sin firmaside på Facebook. Sent, men godt, kan en vel si. 10 år, 1 måned og 28 dager etter at unge Zuckerberg og hans fire roomies ved Harvard grunnla selskapet. Så, hvorfor så sent?
Hvem sa at bannerannonsering ikke fungerer?
De fleste som har forsøkt bannerannonsering i ordets tradisjonelle betydning kjenner til utfordringene med å skape oppmerksomhet, nå de riktige kontaktene og ikke minst stimulere til handling.
Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring
Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i ...
Hendelsesutløst markedsføring – kilden til unike kundeopplevelser
For å skape unike kundeopplevelser som kundene snakker om må vi tilby noe «uventet etterlengtet». «Uventet etterlengtet» betyr at vi gir kunden noe som de ikke forventer å få.