Blogginnlegg om Markedsføring (4)
Marketing equity - et resultat av vellykket digital markedsføring
Marketing equity kan oversettes til "markedsføringsegenkapital". Under begrepet ligger det altså en påstand om at bedriften kan bygge opp varige verdier i selve markedsføringen. La meg forklare hvorfor dette ikke er så idiotisk som det høres ut, og ...
Mine råd til en fersk markedssjef
I går fikk jeg en e-post fra Elise, som er ny markedssjef i en oppstartbedrift som selger spesialiserte tjenester til bedriftskunder. Hun skrev følgende (litt justert for å ikke identifisere henne) …
Salg og markedsføring: Bedriftenes 6 viktigste prioriteringer
I dag lanseres den årlige undersøkelsen State of Inbound, og den 65 sider lange rapporten inneholder mange spennende funn som vil være nyttige både for CEO-er og ledere med salgs- og markedsansvar. Her presenterer vi hva som er de viktigste ...
Slik kan du som leder nå salgsmålene dine
Globalisering og digitalisering endrer kjøpernes atferd. Men også leverandørenes spilleregler. Hvis salg og marked jobber på «gamlemåten», hvor realistisk er da en videre vekst i topplinjen? Skal du nå målene, må du snu skuta nå.
Markedsdirektøren som ikke forstår Big Data får ikke jobb i 2018
Skal du lykkes som markedsdirektør fremover, er det helt avgjørende at du forstår hva big data er og hvordan du kan utnytte det i selskapets salgs- og markedsføringsarbeid. CMO-er som ikke har kunnskap om dette vil bli akterutseilt av 24-åringer ...
Slik får du et markedsbudsjett som kan realisere dine ambisjoner
Som CMO er du avhengig av et budsjett som gir deg handlingsrom til å sette markedsstrategien ut i livet. I dette innlegget, som er beregnet for medlemmer av toppledergruppen og ledere som har egne salgs- og markedsbudsjetter, vil jeg gi noen råd om ...
Hvordan markedsføre til unge forbrukere
De ser ikke på tv, de har Adblock på datamaskinen og de er så vant til reklame fra alle kanter, at de omtrent ikke enser det lenger. Den unge generasjonen forbrukere har skapt mye hodebry for markedsføringsansvarlige. Det er egentlig helt uten ...
Hva kjennetegner markedsdirektørene som virkelig lykkes?
Markedsdirektøren står i en unik posisjon for å skape vekst i selskapet og er en viktig ressurs i enhver moderne virksomhet. Samtidig har CMO-er historisk sett den korteste levetiden sammenlignet med andre roller i ledergruppen. Hva er det som ...
Hvilket "buzzword" beskriver din markedsføring best?
Det er alt for få buzzord innen markedsføring. Derfor har jeg lagd noen nye og vridd litt på andre. Passer ett eller flere av disse 8 på deg?
5 gratis bilderessurser som øker brukeropplevelsen på nettsidene
Ønsker du å styrke brukeropplevelsen på nettsidene dine? Det er vel kjent at det å bruke bilder i innholdet ditt kan forbedre engasjement og delinger, spesielt i sosiale medier. De kan fremkalle følelser, fortelle historier og formidle budskapet ...
Målbar digital markedsføring er veien til toppledelsens hjerte
8 av 10 toppledere stoler ikke på og er ikke fornøyde med jobben markedssjefen gjør. De vet at markedsføring fungerer i teorien, men mange har til gode å se måltall og KPI-er (Key Performance Indicators) som beviser effekt på bunnlinjen. Er dette ...