For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om Kundereiser (4)

Hvordan øke lønnsomheten ved å jobbe med kundereiser?

I mange bedrifter er det mer lønnsomt å forbedre kundereiser enn å hente nye kunder. Likevel tror jeg det er lite fokus på det, og mange tenker at kundereisen er slutt når kunden har fått det hun eller han har kjøpt. Det betyr tapte mulige ...

Rett før «lock-down» jobbet vi med en software som forberedte oss på krisen

I månedene rett før «lock-down» hadde Frydenbø AS jobbet med en software som gjør det mulig å samle og bruke data på en effektiv måte, noe de har hatt stor nytte av nå. Når messer og fysiske kundemøter utgikk, kunne de derfor gå all-in for ...

Når markedsaktiviteter blir avlyst, blir den digitale markedsføringen ekstra viktig

At alle, oss selv inkludert, var så uforberedt på de store konsekvensene koronakrisen førte med seg, har vært mest overraskende forklarer Sverre Tragethon, salg- og markedssjef i Hallingplast AS. Selv etter å ha fulgt med på nyheter om hvordan ...

Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre

Den første uka etter 12. mars fikk Mills Proff Partner helt stopp i levering til serveringsbransjen. Volumet deres ble redusert til om lag 10 % av normalen. Likevel er ingen i Mills permittert per dags dato. Dette er den andre artikkelen i en serien ...

Nå må vi segmentere og målrette enda mer!

Den 19. mars var jeg på jobb og den 20. mars ledet jeg avdelingen hjemmefra. Det hadde jeg faktisk ikke sett for meg dagen før, sier Morten Frøid, markedsdirektør ved Norsk Gjenvinning. I denne artikkel-serien har vi snakket med 4 markedssjefer fra ...

Hva er en kundedataplattform, og hvorfor trenger bedriften din det?

Kundedataplattformen er grunnfjellet i en datadrevet organisasjon. Det er en skybasert programvare som støtter alle kjerneprosesser fra markedsføring til salg, leveranse og service. Her bygger du profiler på kunder og kontakter basert på data fra ...

Se flere av våre blogger