Blogginnlegg om Kundereiser (3)
SEO i 2021: Hvor relevant er innholdet for autoritet?
Søkemotoroptimalisering er umulig vanskelig uten innhold. Og innhold som ikke er forankret i en overordnet digital strategi er like nytteløst som å sende ut julekort uten å adressere konvolutten. Derfor vil de fleste innholdsstrategier omhandle ...
5 råd for markedsføring, salg og kundereiser i 2021
At vi skulle få nesten 2000 påmeldte til årets digitale heldagskonferanse "Tilbake til en ny hverdag" kunne vi ikke forutse. Vi drømte om det. Vi jobbet hardt for det. Og vi planla og målrettet arrangementet med hodet såvel som med hjertet. Og med ...
Bedrifter må tilpasse seg den nye hverdagen
Kundeatferden har vært i konstant endring de siste årene, men Koronaen har forsterket endringene. Det må alle virksomheter ta inn over seg. Også de som så langt har overlevd til tross for at de har fortsatt i gamle spor. På MarkedsPartners digitale ...
Har du ende-til-ende-fokus på kundereiser?
Se for deg at en ny strømlinje på 100 master med 50 meter mellomrom skal bygges. 99 av mastene ble de vakreste, mest stabile og imponerende mastene noen har sett. Mens én ble en tømmerstokk uten strømledninger. Karakteren på et slikt prosjekt blir ...
De to mest oversette kundereisene: Anbefaling og Forventning
En overordnet kundereise består av mange korte eller lange kundereiser, og er på ingen måte lik for alle kunder. Men bedriftens kundereisekartlegging bør fortsatt segmenteres på identifiserte møtepunkter som bidrar til smerte så vel som begeistring ...
Gode metoder for å jobbe med kundereiser
Kundereiser er rammeverket vi benytter for å forstå og jobbe med våre kunders møte med våre produkter, våre ansatte og vår kommunikasjon. Kundereisen omfatter hele livsløpet fra markedsføring, kjøp, bruk og eventuell oppfølging av kundene. I ulike ...
Hvem har ansvar for å jobbe med kundereiser?
Du som leser dette, har allerede skjønt hvor viktig det er å jobbe med kundereiser. Du vet at, til forskjell fra kjøpsreisen, så varer kundereisen så lenge kunden benytter produktet. Det faktum at bedriften ikke bare har én kundereise, men flere ...
Det har aldri vært enklere å være salgsdirektør
Som salgs- og markedssjef i MarkedsPartner er jeg så heldig at jeg kan jobbe etter inbound sales-metoden. Det innebærer at alle potensielle kunder jeg eller mine kolleger kontakter, har vist interesse for våre tjenester og dermed er såkalte ...
Er kundereisen din forberedt på Friksjonsfrie Freddy?
Jeg heter Stig Hammer, og det er jeg som er Friksjonsfrie Freddy. Det vil si, jeg er ikke den eneste – det er allerede mange av oss. Og enda flere skal vi bli. Som en del av «Friksjonsfrie Freddy»-gruppen faller jeg ikke bare av når jeg møter på ...
15 råd for friksjonsfrie kundereiser i koronaens tid
Hva får du når du intervjuer en trendforsker, en høyskolelektor i forbrukeradferd og en reklameveteran? Jo, du får 15 innsiktsfulle observasjoner, råd og strategier for hvordan forstå og nå nye og eksisterende kunder – post korona. For når ...