Blogginnlegg om Kundereiser
Enkel og effektiv brukertesting av kundereisen
Foto: Javad Parsa Er kundereisene dine så effektive og enkle å komme seg gjennom som du tror, eller går folk seg vill underveis? Jeg har snakket med Ida Aalen om effektive, enkle og rimelige teknikker for brukertesting du kan ta bruk med en gang.
Hvordan jobber verdens første heldigitale mobilselskap med kundereiser?
Å digitalisere en kundereise som inneholder noen fysiske forutsetninger som er vanskelig å komme rundt, var en av utfordringene da NiceMobil skulle bli verdens første heldigitale mobilselskap. Så, hvordan fikk vi det til og hvordan jobber verdens ...
Slik vil selgerrollen endre seg i årene som kommer
Data er nøkkelen til gode kundereiser også ved fysisk salg.
Slik ser digitalisering av salgsprosessen ut i praksis
I september 2020 fikk jeg en henvendelse fra et godt kvalifisert lead som ønsket et møte om våre tjenester. Selv om det er en liten stund siden nå er det et perfekt eksempel på hvordan den digitale salgsprosessen fungerer i praksis, så jeg tenkte å ...
Fem tips som vil gjøre din bedrift bedre rustet for 2023
De beste blir stadig bedre. Nye utfordrere og ny teknologi kommer. Tidene er tøffe og endres fort. Derfor må du bli bedre i 2023 enn du var i 2022.
Kundereiser – hva kan forskningen bidra med?
I 2022 har de fleste av oss hørt ordet kundereiser, men har du noen gang tenkt på kundereiser fra et forskningsperspektiv? Kan forskning bidra på et praktisk nivå? Svaret er ja, og i dette blogginnlegget skal jeg fortelle dere hvorfor. Jeg skal også ...
Hvorfor svarer du ikke når kunden fyller ut skjema på hjemmesiden?
Se for deg en kunde som står en stund foran en sofa i en møbelbutikk. En oppgående selger ser kundeadferden og tar kontakt for å hjelpe. Hvis selger mot formodning ikke tar kontakt, men kunden selv går bort til kassen, gir han/hun et tydelig uttrykk ...
Slik forbedrer du dine kundereiser
I blogginnlegget jeg skrev forrige uke fortalte jeg om hvordan du kan forbedre kundereisene dine med data i kjernen. I dag skal jeg gå nærmere inn på hvordan du konkret burde gå frem.
Bedre kundereiser med data i kjernen
Mange bedrifter fortsetter i oppgåtte spor uten å reflektere så mye over kundereiser, forretningsmodeller og prosesser. For å komme deg videre og være innovativ må du «ut av boksen» og tenke friere rundt hvilke behov du egentlig løser for kundene ...
Kundereiser med friksjon fører til misførnøyde kunder og tap av salg
Nylig gikk jeg gjennom en kundereise som hadde nok friksjon til å gjøre selv den mest tålmodige mann frustrert. Kjøpsprosessen stod til bestått, men kjerneprosessen leveranse og bruk stod til stryk. Forbedringsmulighetene var både enkle og åpenbare. ...