Blogginnlegg om AI (3)
Slik bruker du AI for bedre kampanjeresultater med Meta Advantage+ Audience
AI (kunstig intelligens) er et av de heteste temaene om dagen, og mange ser etter måter AI kan effektivisere arbeidsdagen på. Meta har lansert flere AI-drevne produkter, inkludert Advantage+ Audience, Advantage+ Shopping Campaigns og Advantage+ ...
Google ruller ut AI-søk: Vil endre annonsering
Når Google gir brukerne svar direkte i søket, vil det være mindre nødvendig å klikke seg inn på lenker. Da stilles det helt andre krav til innholdsprodusenter og annonsører.
Slik bruker du Canva til å lage profesjonelt AI-generert innhold
AI har i hovedsak vært synlig for forbrukere i form av tekst og visuelt innhold. ChatGPT tok verden med storm tidligere i år og nå florerer AI-genererte bilder i sosiale medier. Disse endringene har fått store aktører som Canva til å tilpasse seg et ...
AI i betalt søk: en game changer
Kunstig intelligens (AI) er blitt en kraftig alliert for markedsførere, og har drastisk endret måten vi nærmer oss betalt søksannonsering på. AI har gjort det mulig å ha en mer effektiv og målrettet tilnærming til betalt søk, med blant annet smarte ...
5 tips for å forbedre innholdsmarkedsføringen din
Innholdsmarkedsføring blir ofte definert som det å «tiltrekke seg kunder ved å produsere innhold av høy kvalitet». Ved å dekke lesernes informasjonsbehov, skapes det en kontakt mellom deg og kunde som legger til rette for salg. Men hvordan skape ...
AI, bots, maskinlæring – hva er forskjellen?
Maskinlæring, Kunstig intelligens (AI) og bots er begreper som ofte høres i forbindelse med effektivisering av rutiner og prosesser. I dette bloginnlegget ser jeg på forskjellene mellom disse begrepene og tar for meg i hvilke tilfeller det er ...
Bør chatbots fortsatt være en del av verktøykassen din?
Som markedsfører bruker jeg ofte analogier hentet fra byggebransjen. Selv om hverdagen til en snekker er totalt forskjellig fra en markedsfører, har vi begge verktøykasser vi benytter oss av. I dette innlegget deler jeg mine synspunkter om chatbots, ...
Det aller dummeste du kan gjøre som markedsdirektør i 2018
De fleste av oss jobber med kunder som enten er i en kjøpsprosess, eller så er de ikke det. Har du akkurat kjøpt deg ny sofa, er det lenge til du skal kjøpe sofa igjen. Det dummeste du kan gjøre i 2018 er å bruke hoveddelen av markedsbudsjettet ditt ...
Trender innen digital markedsføring i 2018
Tradisjonen tro tenkte jeg å dele hvilke trender jeg ser i horisonten for det nye året innen digital markedsføring. I denne artikkelen har jeg oppsummert de desidert viktigste trendene, som vil ha store konsekvenser for markedssjefene som vet å ...