Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om Kundereiser

Sånn lager du innhold til de ulike fasene i kjøpsreisen

Kjøpsreisen er den reisen en kunde går gjennom fra hen erkjenner et problem eller en utfordring, frem til et kjøp. For å føre kunder gjennom hele kjøpsreisen er det viktig å ha innhold for alle fasene av denne reisen.

Fra besøk til handling på nettsiden

Det holder ikke å bare bli funnet på nett – du må overbevise. Når noen klikker seg inn på nettsiden din, har du noen få sekunder på å vise hvorfor de skal bry seg. Innholdet ditt må derfor være tydelig, relevant og skreddersydd for én ting: å gjøre ...

Derfor er det viktigere enn noen gang å engasjere kundene dine

Vi lever i en tid hvor kunder bombarderes med informasjon fra alle kanter, dermed blir det vanskeligere å fange oppmerksomheten deres. I tillegg blir kunder også stadig mer selektive i hva de orker å bruke tid på og å bry seg om. Kundene forventer ...

Har du tenkt på hvordan kundereisen påvirker merkevaren din?

For å lykkes med å etablere en identitet og en merkevare må du være konsekvent i kommunikasjonen med mulige og eksisterende kunder. Og siden kommunikasjonen skjer igjennom hele kundeforholdet er kundereisen en sentral del av hvordan merkevaren din ...

Språkvalg i kundereisen: Når engelsk møter norsk

Engelske begreper og fraser påvirker det norske språket – det er ingen hemmelighet. Som markedsfører eller kommunikasjonsansvarlig bør du ha et bevisst forhold til dette. Dersom du vil bruke engelsk er det noen faktorer du bør tenke over for å unngå ...

Hva skal en markedsplan inneholde?

Det er ingen hemmelighet at makten ligger hos kjøperen i dagens marked. Derfor bør du ha et høyt kundefokus når du skal utforme markedsplanen din. I dette blogginnlegget gir jeg deg noen anbefalinger til hva du bør inkludere i markedsplanen, og ...

Forstår du den viktige forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen?

Det finnes hundrevis av bloggposter om hvordan du skal jobbe med «kjøpsreisen» til dine kunder. Mange blander begrepene «kjøpsreise» og «kundereise». Det er en lett, men dyr feil å gjøre. I denne artikkelen gir jeg deg noen mentale knagger du kan ...

Kundedrevne prosesser gir bedre kundeopplevelser

Vet du om dine prosesser er kundedrevne eller kun selskapsstyrte? For å illustrere forskjellen skal jeg fortelle en liten historie rundt dette viktige temaet. Historien handler om Svein. PS: Jeg presenterte dette under Inbounddagen 2022 så hvis du ...

Den raskeste veien til bedre kundereiser

I MarkedsPartner jobber vi alltid med å forbedre kundereiser. Vi har tidligere skrevet om gode metoder for å jobbe med kundereiser, hvordan kundereiser blir bedre med data i kjernen og hvordan du bør forbedre dine kundereiser med 6-trinnsmodellen. ...

Livechatten din kan ikke ta ferie

I en stadig skarpere kamp om kundene er det små marginer som skiller. Tidligere i år gikk jeg gjennom en klassisk digital kundereise hvor jeg hadde erkjent behovet, evaluert løsningen og var i beslutningsfasen. Jeg hadde valgt meg en leverandør og ...

En verden i endring – Vi må bli besatt av kundeopplevelse

24. mars går den digitale konferansen Kundereisedagen 2022 av stabelen og årets programleder er Eirik Norman Hansen. Eirik passer midt i blinken til å lede denne dagen, for han er nemlig besatt av kundeopplevelser.

Se flere av våre blogger