For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om Kundereiser (2)

4 råd for å komme tidlig i kontakt med dine potensielle kunder

Selgere har gjennom alle tider ønsket å komme i kontakt med sine potensielle kunder så tidlig som mulig i kjøpsprosessen for å skape relasjoner, påvirke og øke sannsynligheten for at akkurat de skal bli valgt. I dette innlegget kommer jeg med mine ...

Slik får du idéer til å lage innhold langs kundereisen

Synes du også at det høres fint ut med godt innhold som tiltrekker seg kjøpeklare kunder, men at det ikke er helt enkelt å trylle det frem? Her er mine beste innspill til hvordan du kan lykkes.

Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?

Denne uka har jeg hatt flere møter både med kunder og potensielle kunder der det samme spørsmålet dukker opp. Hva er egentlig verdien av det «digitale» i «digitale kundeiser»? Det «digitale» i kundereiser handler om to sentrale elementer: Hvordan de ...

Digitalisering av kundereisen

De siste fire årene har OBOS vært på en spennende reise med digitalisering av kundereisen for å sikre seg økt konkurransedyktighet i et boligmarked i sterk endring. Den reisen har ikke vært enkel.

Forhindrer gode kundereiser churn?

Egmont Story House er Norges største utgiver av magasin, blader og digitale tjenester til voksne, barn og unge, med hele 60% av markedsandelene i Norge. Deres største utfordring i abonnement er churn. De fyller på med nye kunder, men det lekker ut ...

CRM i et kundereiseperspektiv

Skal du ta markedsandeler, må du vinne én kunde om gangen. Skal du beholde markedsandeler, må du gi dem gode opplevelser gjennom hele kundereisen. Motoren i kundereisestrategien er CRM-systemet ditt.

Hvordan skremme bort kjøpeklare kunder i løpet av 5 dager

I forrige uke avsluttet jeg et langvarig forhold til en leverandør jeg har brukt titusenvis av kroner på å handle hos, og som jeg sannsynligvis ville brukt titusener mer hos i årene som kommer. De vet det ikke enda, men jeg har handlet der for siste ...

Hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur

Hvilken rolle bør salgsavdelingen ta i digitaliseringen av selskapet? Og ikke minst, hvordan kan du som toppleder spille salg enda bedre? I dette innlegget ser vi nærmere på hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur, og hvordan best ...

Dette holder markedssjefen våken i 2021

Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. I fjor ble mange bedrifter tvangs-digitalisert over natta. Vi har gjort erfaringer og fremskritt som ellers ville tatt 10-15 år. Med det som utgangspunkt har jeg løftet frem fire trender jeg tror ...

Hvordan beholde kundene?

Mistet du noen kunder i fjor? Sannsynligvis er svaret ja. Hva om du aldri mistet noen? Hvordan ville situasjonen vært for bedriften din da? Det er nok en utopi for de fleste, men for mange er det store verdier å hente ved å forbedre Customer ...

Se flere av våre blogger