Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Intuvio

Blogginnlegg om Salg

Hva er et lead, og hva er et prospect?

Snakker ikke salg og marked samme språk? Lurer du fremdeles på forskjellen mellom et lead og et prospect, eller hva ordene i det hele tatt betyr? I dette blogginnlegget forklarer jeg definisjonen av leads og prospects på en enkel måte.

Blogginnleggene dere likte best i 2022

I år som i fjor ser jeg tilbake på året som har gått, og vil gjerne dele med dere hvilke blogginnlegg som ble mest lest i 2022. Kanskje har du gått glipp av noen av de? Kanskje var de så spot on at du vil lese på nytt? Her kommer i hvert fall de 10 ...

3 salgsstrategier for salgssuksess

I dette blogginnlegget deler jeg de 3 viktigste strategiene vi i MarkedsPartner har gjennomført siden 2014, som har bidratt til vår vekst. Ingen fremtidsvyer eller visjoner her – kun et usminket bilde av det som har fungert for oss, og som ganske ...

Støtter CRM-systemet ditt salgsstrategien? [Syv avslørende spørsmål]

Samspillet mellom CRM-systemer og de som skal bruke det, kan i mange bedrifter fortone seg som Charlie Chaplins forhold til fabrikkmaskinene i filmen Modern Times: Monotont og frustrerende. I dette innlegget stiller jeg syv spørsmål som ...

Fem typer friksjon du bør fjerne fra hjemmesiden din

De fleste som jobber med salg og service vet at det å følge opp kunder både før, under og etter en leveranse, svært ofte er avgjørende for videre samarbeid. I dag skjer en stor del av denne oppfølgingen i digitale kanaler, og da er det relevant å ...

Forventningsstyring i salgsprosesser

Har du tenkt på hvilken rolle kundens forventninger spiller i en salgsprosess?

Salgssjefen forteller: Hvordan vi fikk flere nye kunder og økt salg

Hvordan få flere nye kunder og øke salget? Det er spørsmål som kverner i hodet på de fleste salgssjefer, og som jeg selv har brukt en del tid på. Men, etter at vi sluttet med cold-calling og begynte med inbound sales, har min hverdag som salgssjef ...

Hva er inbound sales?

Selger og kjøpers roller har byttet plass. Det er ikke lenger selgeren som må (eller bør) mate kjøper med produktinformasjon før de kan ta en avgjørelse. I dag starter heller kundens kjøpsprosess med et google-søk, hvor de søker seg frem til den ...

På tide å tenke mer langsiktig rundt salg

Hvorfor er det slik at man i salg oftest fokuserer på seg selv og sin egen salgsprosess? Jeg mener det er på høy tid å tenke nytt rundt salg. Vår rolle som selgere er først og fremst å være den hjelpsomme guiden som hjelper kunden til neste etappe i ...

Gir du salgsteamet det de trenger for å yte sitt beste?

Har du prøvd å ta deg en joggetur på stappfull mage før? Det går jo, men turen er treigere mens bakkene blir unødvendig tunge og veien føles lenger. På samme måte har salgsteamet ditt behov for riktig teknologi og effektive systemer — eller verktøy, ...

10 grunner til å teste HubSpot – helt gratis og så lenge dere vil

HubSpot er ikke bare et CRM-system. Det er en programvare som i tillegg til å inneholde et svært intuitivt CRM-system, også har fullverdige funksjoner for e-post, kundeservice, sosiale medier, blogging, analyse av nettstedstrafikk og kampanjer. For ...

Se flere av våre blogger