Blogginnlegg om Digitalisering
Hva bør egentlig et skjema inneholde?
Hovedformålet med skjemaer i markedsføring er å drive leadsgenerering, bidra til kundesegmentering, støtte kundereisen og tilrettelegge for personalisert kommunikasjon. Ved å samle inn informasjon, kan du tilby mer målrettet og relevant innhold til ...
Hvordan ta inbound marketing til neste nivå med data og CRM
På Inbound-dagen forrige uke holdt jeg, og min kollega Tom Kristian, et foredrag om hvordan du kan forbedre markedsføringen din ved å bruke data og CRM riktig. I dette blogginnlegget oppsummerer jeg de viktigste punktene. Hvis du heller vil se det ...
Bruk sommeren til å få god datakvalitet
Nå som ferien nærmer seg blir det som regel litt mindre å gjøre hos oss markedsførere. Hvis du skal jobbe i sommer har jeg noen tips til ting du kan gjøre for å forbedre datakvaliteten i CRM-systemet ditt – som du kanskje ikke har tid til ellers.
Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre
Å se hele serveringsbransjen bråstoppe er unektelig trist, men selv når grønne tall ble til røde fikk Hanne Tømte, marketingsjef i Mills Proff Partner, bekreftet hvor effektiv deres digitale satsning har vært. Dette er vår andre artikkel i en serie ...
CRO - Hva er det, og passer det for min bedrift?
CRO er et tema som er i vinden om dagen for markedsførere. Er du nysgjerrig på hva det er, og om det er relevant for deg og din bedrift? Les videre!
VIDEO: Slik får salgsdirektøren mer ut av selgerne sine
Hvordan kan du som salgsdirektør eller toppleder få mer ut av selgerne dine? Inbound sales, social selling, og sales and marketing alignment er stikkord i foredraget til Lars.
Digitalisering: Samarbeid mellom salg og marked gir økte inntekter
De siste dagers møteaktivitet og mitt foredrag «Hvordan salgsdirektøren kan få mer ut av selgerne sine (og markedsavdelingen) i 2018» på Inbound-dagen har ført meg frem til å skrive dette blogginnlegget. Kan du, kjære leder, gi meg et godt svar på ...
Push og pull-markedsføring i en digital hverdag
Når du skal utvikle en digital strategi for synliggjøring av ditt produkt eller tjeneste til potensielle kunder, står du overfor flere strategiske valg. Jeg skal i dette innlegget ta et oppgjør med de mest misforståtte strategi-begrepene i ...
Hvorfor er inbound markedsføring så utfordrende?
Digitaliseringen de siste årene har endret kjøpsatferden vår radikalt. Åtte av ti kjøpsprosesser starter på Google, noe som gjør at du må bedre synligheten din på internett. Måten folk gjør kjøpsbeslutninger på har endret seg. Dette gjelder alt fra ...